Durszlak.pl

niedziela, 22 czerwca 2014

Tarta z truskawkami lub malinami

Tarta z truskawkami
lub malinami
i kremem jogurtowo waniliowym




Czas:przygotowanie 40 min; pieczenie 45 min.

Składniki:
na ciasto:
  • 250 g mąki pszennej
  • 150 g masła schłodzonego
  • 3 łyżki cukru
  • szczypta soli
na krem:
  • 200 g jogurtu greckiego
  • 100 g serka mascarpone (można zastąpić jogurtem greckim)
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 jajka
  • owoce: truskawki do dużej tarty ok 1/2 kg; ok 120 g malin ( 1 szklanka) + 2 łyżki cukru do
    posypania owoców. (jak masz czas to 1 galaretka do polania owoców aby były zabezpieczone przed wysychaniem)
 Forma na tartę średnicy 25 cm. i 2 małe po 12 cm (z tej ilości ciasta wychodzą 2 spody do tarty śr.24 cm)


Przygotowanie:
  1.  Ciasto. Formy na tartę wysmarować cienko masłem ( ja mam ceramiczne i ich nie smarowałam bo ciasto jest tłuste). Do miski wsypać mąkę, cukier szczyptę soli i wymieszać. Dodać pokrojone nożem masło i rozgniatać końcami palców aż powstaną grudki, wtedy dodać jajko, które wszystko sklei. Zagniatać krótko żeby masło nie rozpuściło się zbyt mocno od ciepłych rąk. Zrobić kulę rozpłaszczyć ją i włożyć do lodówki na 30 do 60 min.
  2. W czasie gdy ciasto się chłodzi przygotować owoce. Umyć, osuszyć i oprószyć 2 łyżkami cukru.
  3. Jeśli masz czas i galaretkę to można owoce pokryć cienką warstwą galaretki brzoskwiniowej lub truskawkowej w ten sposób. Rozpuść torebkę galaretki wg przepisu ale daj  1/2 wody (250 ml ; w przepisie przeważnie jest 500ml). Ostudź tak żeby była letnia. Polej owoce tak aby każdy
    owoce oblane galaretką
    owoc był zwilżony galaretką (owoce nie są zalane galaretką ). Pozostaw do zastygnięcia.
  4. Piekarnik nagrzać do 190 stopni. Rozwałkować ciasto dopasowując do formy jakie masz.Ja  Ciasto rozwałkowałam na stolnicy wykorzystując 2/3 ilości ciasta i wypełniłam większą formę. 1/3 rozwałkowałam na dwie małe tarty. Ciasto ma mieć grubość około 1/2 cm. Możemy je rozwałkować podsypując mąką. Ciastem wykładamy dno i boki formy.
  5. Ciasta okryć folią aluminiową lub papierem do pieczenia i czymś obciążyć, użyłam szklanych misek (aby ciasto nie podnosiło się podczas pieczenia). Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 15 minut, następnie usunąć folię wraz z obciążeniem i piec przez około 13 minut na lekko złoty kolor.
  6. Gdy ciasto się piecze zrobić krem. Wszystkie składniki na krem wlać do blendera i zmiksować .
  7. Gdy spody są upieczone (15 + 13 min) wylać na nie krem. Wstawić do piekarnika na15 minut.
  8. Wyjąć z piekarnika i na ciepły krem wyłożyć owoce lekko je wgniatając.







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

OK