Durszlak.pl

piątek, 11 kwietnia 2014

Babka kajmakowa.

Babka z masą krówkową i polewą serowo-kajmakową.





Czas: przygotowanie 30 min; pieczenie 40 min

Składniki:
  • 4 jajka
  • 100 g masła miękkiego
  • 200 g mąki pszennej
  • 80 g mąki ziemniaczanej (1/2 szklanki)
  • 300 g masy krówkowej (kajmakowej)
  • sok z 1 cytryny
  • 1/2 łyżeczki skórki startej z cytryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki serka almette (lub mascarpone)
  • szczypta soli

Przygotowanie:
  1. Nagrzej piekarnik do 180*C. Przygotuj foremkę ok. 33 cm x 12 cm. 
  2. Jajka utrzyj z masłem (mogą się rozwarstwiać, wtedy dodaj 2 łyżki mąki).
  3. Wymieszaj mąkę pszenną, ziemniaczaną,szczyptę soli i proszek do pieczenia. Dodaj połączone mąki do masła z jajkami i ucieraj aż uzyskasz gładką masę.Pod koniec ucierania dodaj
    180 g masy krówkowej, sok z cytryny i 1/2 łyżeczki startej skórki cytrynowej i wymieszaj.
  4. Napełnij ciastem formę wysmarowaną masłem do 3/4 wysokości.(Ja miałam okrągłą ale może być podłużna ; to co się nie zmieściło wlałam do foremek na babeczki )
  5. Piecz w piekarniku nagrzanym do temp. 180*C przez 40 min lub do suchego patyczka. Małe babeczki pieczemy w temp. 180*C 30 min.
  6. 3 łyżki serka almette (lub mascarpone ) utrzyj z 1 czubatą łyżką masy krówkowej .Polej lekko przestudzoną babkę (ma być jeszcze ciepła to polewa się ogrzeje łatwiej rozprowadzi).





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

OK